diumenge, 29 de març del 2009

SHAKESPEARE PER A OPOS


Estudiant per a les opos, arriba un moment que ja no saps què estàs escrivint ni llegint, i , de repent, al llegir una cosa qualsevol et ve a la memòria algun fet del passat que va significar alguna cosa en la teva vida. Mentre estava preparant el tema 44 "Shakespeare and the Tudor Age. Elizabethan literary masterpieces", me'n vaig adonar que una de les obres que s'havien de preparar era "Midsummer Night's Dream". Casualitat o destí, jo vaig formar part d'una obra de teatre a l'institut Joaquim Bau el curs 1983-84, i l'obra en qüestió era "El somni d'una nit de Sant Joan" de Josep Maria de Sagarra, l'adaptació catalana de l'obra de Shakespeare.
Aquesta aula de teatre del professor Manel Pérez Bonfill ens va permetre a molts pujar a un escenari i actuar, cosa que mai més he fet perque el teatre no és per a mi com a actriu, és clar. El meu paper era el d'una de les fades que rondaven pel bosc d'Atenes mentre tot un seguit d'històries embolicades anaven tenint lloc.
Shakespeare va recollir i reelaborar uns éssers provenents de la mitologia celta per esbrinar algunes de les motivacions de la conducta humana, per lligar el conscient i l'inconscient. En una Atenes intemporal, el mestre aconsegueix barrejar personatges de diferents estrats socials amb aquells éssers irreals que poblen els boscos misteriosos on tot pot passar.
La meva experiència? Doncs meravellosa. Tot va ser molt bò, els companys, el director, l'ambient, les rises, les baralles... Ara, recordant-ho des de la meva visió present i de persona adulta, he de reconéixer que en vaig gaudir i molt! I, a més, ara en podré treure profit per a estudiar per a les opos, què més se pot demanar?