dilluns, 10 de febrer del 2014

Feminisme i feminitat

Ben sabut és dels i les que me coneixen que sempre he estat una gran defensora dels drets de les dones, sobre tot els meus alumnes! Ells m'han sentit parlar molts cops sobre el fet que les dones i els homes som iguals i que han de respectar-se els uns als altres. Val a dir que he usat la broma molts cops perquè m'escoltessin i entenguessin de què parlava. A més d'això, recordo fa uns anys que un grupet d'alumnes, noies i nois, van prendre's el temps d'apuntar "Els Manaments de Mònica" que no eren sinó un resum de les frases que més repetia a les classes ( Better late than never, a l'Aldea van una hora detràs, deixa-la que festeja, home i de l'Aldea... i tantes altres!!!). Me van fer riure en un primer moment i sobre tot al penjar-los a sobre la pissarra perquè tothom els veiés, però ara, mirant en retrospectiva, me n'adono de com d'importants han estat tots aquells comentaris fets enmig de la classe perquè puguessin riure i sentir-se còmodes i feliços mentre aprenien les llengües estrangeres que els hi estava ensenyant. Encara me trobo amb alumnes que se'n recorden de tots aquells "manaments", que encara els ténen presents, que encara me ténen com a un referent... això me fa avergonyir quan m'ho diuen però alhora me fa sentir orgullosa de la feina ben feta.
No obstant, la lluita continua. Porto vàries setmanes remarcant comentaris masclistes que pensava que ja estaven aparcats i oblidats, i sabeu què? Aquests comentaris els diuen les xiquetes!!! Estem en plé procès regressiu pel que fa a tot el que se va avançar durant la dècada dels 80 i això me fa temor!
Per exemple, no fa gaires dies vaig haver de "renyar" una xiqueta de 12 anys perqué va titllar de "puta" a una companya pel simple fet que en dues setmanes havia sortit amb dos nois! Definició de diccionari de "puta": "Persona que exerceix la prostitució". Definició de prostitució: "Activitat en la que una persona admet contactes sexuals a canvi de diners". I quan li vaig fer saber el significat autèntic de la paraula, la seva resposta va ser, "Bueno, val, però ja m'entens". Com? Encara en plé segle 21 tenim aquestes falses concepcions morals? Això és continuar tirant-se pedres a la pròpia teulada, i si elles no ho veuen, anem malament.
I un altre cop el maleit verb "ajudar"! La frase típica i maleïda "el meu marit m'ajuda a casa"! Què vol dir "m'ajuda"? que ell no viu a la mateixa casa? Que no hi dorm? Que no l'embruta com la resta? Que la casa és només de les dones? Per favor! Comentaris d'aquest tipus me fan enfadar i molt! I trist és quan ho sento en boca de xiques joves! Si continuem així, anem malament, molt malament! Perquè no inclouen en el seu diccionari particular el verb "col·laborar"? Amb lo senzill que seria!
Fa un temps, un masclista impresentable me va saber dir que com tenia més de 40 anys i no tenia parella no tenia vida social. Se veu que la dona, pobreta, si no té un mascle al seu costat no és res!!! Evidentment me guardo la meva opinió perqué si digués tot el que penso de mascles com aquest, probablement em censurarien el blog! no obstant, que s'ho facin mirar aquesta gentola perqué un dia les dones desperataran totes i ja veurem com els hi toquen les cames al cul fugint per evitar el puntapeu que se mereixen!
Un altre exemple va ser la setmana passada quan un amic me va dir que era molt estrany que amb lo femisita que jo era, anés sempre tan arreglada, maquillada i femenina! com si ser feminista vulgués dir que s'ha d'anar feta un drap de fregar! Això és una altra cosa de les que no acabo d'entendre. Què té a veure el porc amb la velocitat? No se pot ser femenina i feminista al mateix temps? Si s'és feminista s'ha de semblar el que se suosa que s'és? Si ets femenina, no se pot ser feminista? Comentaris massa freqüents i més entre els joves!
Volia pensar que les coses havien avançat i que tots anàvem en la mateixa direcció, però és veu que no!
El que he escrit avui és simplement un resum de coses qüotidianes que passen al meu voltant, però el que hem de tenir en compte és que no se pot baixar la guàrdia, MAI! Xiques, poseus les piles i espavileu! No permeteu que mai ningú us digui que no valeu res, que no sou res sense ells, si us tracten així, fora! si no us respecten, fora! I sobre tot, tireu endavant! No us apalnqueu! La vida és molt bonica si se sap  viure!